Povežite se:
HomeMedijiZagrebački holding ekspresno povukao reklamu s rodnim stereotipima objavljenu posredstvom Real grupe

Zagrebački holding ekspresno povukao reklamu s rodnim stereotipima objavljenu posredstvom Real grupe

Screenshot oglasa povučenog s Tportala

 

Prikriveni (‘native’) oglas na Tportalu prati dan fiktivne kućanice Ane, bivše bankarice koja je “puno sretnija otkako je napustila bankarski posao”. Oglas o razvrstavanju otpada objavljen je preko sveprisutne Real grupe, te navodno bez znanja i suglasnosti uprave Zagrebačkog holdinga

 

Nakon što je u srijedu objavljen i ubrzo potom skinut oglas o razvrstavanju otpada, a koji je izazvao niz kritika na društvenim mrežama zbog rodnih stereotipa sadržanih u tekstu, iz Zagrebačkog holdinga smo u četvrtak popodne dobili pojašnjenje.

Novcem Zagrepčana plaća se ‘native’, prikriveni oglas koji oponaša novinski tekst 

“Nažalost, došlo je do nesporazuma u komunikaciji i objave oglasnog članka na jednom portalu koji ni u kom slučaju ne predstavlja vrijednosti tvrtke jer se protivimo rodnim stereotipima. Ispričavamo se svima koje je članak povrijedio, a koji je u međuvremenu uklonjen”, odgovoreno je iz Zagrebačkog holdinga na upit portala Zagrebi.hr o spornom oglasu.

“Oglas je napravio Native studio Tportala u sklopu edukativne kampanje o odvajanju otpada, a posredstvom Real grupe, odabrane za zakup medijskog prostora nakon provedenoga otvorenog postupka javne nabave kao najpovoljnija ponuda. Ugovorena cijena je 15.000 kuna za 10.000 prikaza. Oglasni članak prošao je provjeru Zagrebačkog holdinga na operativnoj razini, bez znanja i suglasnosti uprave društva”, odgovoreno nam je. Nije nam odgovoreno na pitanje zašto Holding uopće koristi ‘native’ formu prikrivenog oglašavanja, koja ubija novinarstvo.

U oglasu se prati dan fiktivne kućanice Ane, bivše bankarice koja je “puno sretnija otkako je napustila bankarski posao”. Na kraju tog ‘native’ teksta piše kako su djeca došla iz škole, muž je ostao na druženju s ekipom, a domaćica je napokon pronašla “malo vremena za sebe” i odlučila – dvije prazne boce vina pretvoriti u svijećnjak i vazu…

Tportal se ispričao: ‘Kad plaćeni oglas za razvrstavanje otpada završi u otpadu, jasno je da je nešto krenulo krivo’

U četvrtak navečer na stranicama Tportala objavljena je isprika. “Povodom brojnih osuda i opravdanih burnih reakcija na društvenim mrežama koje je izazvao oglas Zagrebačkog holdinga o razvrstavanju otpada, objavljen na tportalu, ispričavamo se čitateljicama i čitateljima. Kad plaćeni oglas za razvrstavanje otpada završi u otpadu, jasno je da je nešto krenulo krivo. U native tekstu koji je za Zagrebački holding izradio tportalov Native studio krivo je krenulo sve: od izvedbe, iz koje se mogu iščitati poruke koje tportal kao medij apsolutno osuđuje, do provedbe, koja je rezultirala uklanjanjem spornoga teksta.
Pomicanje spolne ravnopravnosti i protivljenje svakoj vrsti diskriminacije dio je naših načela. U njihovoj primjeni očito smo pogriješili, ali ne ustručavamo se to priznati. I ispričati se. Iako strogo odvajamo sadržaj koji je naš redakcijski, autorski rad i onaj koji je plaćen, oglasni, svođenje Ane, bivše bankarice, na kućanicu koja, eto, nakon cjelodnevnoga opsluživanja ukućana i recikliranja uspije uhvatiti malo vremena za sebe, koje smo ‘servirali’ ponajprije našim čitateljicama i čitateljima, protivno je vrijednostima koje promičemo. Preuzimamo stoga svu odgovornost.
Brojni tekstovi koje smo posvetili, među ostalim, uspješnim ženama – poduzetnicama, znanstvenicama, umjetnicama, aktivistkinjama, odvjetnicama… – to najbolje potvrđuju. Žene su, uostalom, naša najvjernija publika. U ime svih kolegica i kolega s tportala, kao glavna urednica, i žena, potpisujem ovu ispriku uz obećanje: ovo nećemo reciklirati”, napisala je Dijana Suton, glavna urednica Tportala.

Kreativna kućanica Ana slobodno vrijeme koristi za davanje novog života praznim bocama

Evo i teksta oglasa kojeg su se svi akteri odrekli. “Ana je na nogama čim zazvoni budilica, pas Lou maše repom, vrijeme je za polazak iz kuće. Ekonomistica s 10-godišnjim iskustvom u vođenju poslovnice banke danas iz stana nosi punu vrećicu za papir i žutu vrećicu za plastiku i ističe: ‘Puno sam sretnija otkad sam napustila bankarski posao, tada sam počela osvještavati puno toga oko sebe. Možete automatski prekrižiti i tu sjajnu korporativnu plaću, no potaknulo me da na druge načine štedim i u istom trenu osvještavam sve oko sebe. Tada mi nije bio bitan use, reuse, recycle, no danas sam drugačija. Moja obitelj i dalje ne razumije zašto staklenke od krastavaca, cikle ili ajvara već mjesecima ne bacam, ali barem znaju gdje se odbacuju staklenke koje mi potajice odnose iz kuće. U zeleni spremnik! To sam ih naučila!’ razdragano objašnjava Ana dok otvara svoju smočnicu u kojoj su uredno poslagane staklenke raznih žitarica, tjestenine, suhog voća i orašastih plodova, kao i vrećice – papirnate za papir, ZG plave za miješani komunalni otpad, žute za plastiku i metal, smeđe za bio otpad. Razmišljajući što će pripremiti obitelji za ručak, Ana zaključi – danas nije dan za žitarice! Uz pratnju kujice Lou odlazi do pekarnice. Danas je Anina obitelj zaslužila tople kroasane. Kućanica godinama ide u pekarnicu u kojoj kao omot koriste isključivo papir”…
“Suprug Luka ostaje na druženju s prijateljima nakon posla. Javio je Ani da će jesti pizzu. ‘OK super, samo pazite da ne koristite plastične tanjure i čaše’, dodaje kućanica na telefon i zaključuje da konačno ima malo vremena za sebe. ‘Idem napokon iskoristiti one dvije prazne boce vina, jednu boja za svijećnjak, drugu za vazu!’, pomisli kreativna Ana. “

sp

(oobjavljeno 17.11.2022.)