Pokušavajući pomoći građanima da prežive poskupljenje cijena goriva, njemačke su vlasti uvele pristupačni pokaz koji vrijedi za lokalne i regionalne autobuse i vlakove, metro i trajekte. Prvi vikend je prošao u znaku gužvi, a mnogi putnici misu uspjeli ući u željeni vlak
Iza Njemačke je prvi vikend nakon što je 1. lipnja uvedena karta od devet eura s kojom putnici mogu koristiti lokalne i regionalne vlakove i autobuse širom zemlje, a uključen je metro, prigradski vlakovi, redovni autobusi, tramvaji te 2. razred regionalnih i regionalnih brzih vlakova i neki trajekti.
Prvi vikend nakon uvođenja izuzetno povoljne karte rezultirao je s oko 400 preopterećenih vlakova.
“Velika popunjenost imala je za posljedicu da putnici nisu mogli ući u vlak ili je bilo nemoguće da uđu s biciklom. Svugdje u Njemačkoj peroni i vlakovi bili su puni, a u nekoliko slučajeva prenatrpani vlakovi morali su biti ispražnjeni”, navodi Deutsche Welle.
Do fizičkih napada na željezničko osoblje, od čega se strahovalo, nije došlo, ali bilo je verbalnih napada. Ogromna potreba za dodatnim osobljem dovela je do tisuća prekovremenih sati i to samo u ponedjeljak, na dan Duhova, zadnji dan produljenog vikenda. Do većeg angažmana osoblja dovela je i činjenica da mnogi putnici bez iskustva u željezničkom prometu nisu mogli pronaći put na peronima ili na velikim stanicama. Mnogi od njih dugo nisu putovali vlakom te nisu znali da su maske i dalje obvezne u njemačkom javnom prijevozu.
Njemačka željeznica (Deutsche Bahn) je, pripremajući se za prvi vikend nakon uvođenja jeftine mjesečne karte od devet eura, za potrebe regionalnog prometa na raspolaganje stavila više od 60.000 dodatnih mjesta i više od 50 dodatnih vlakova, no to nije bilo dovoljno. Cilj projekta jeftine vožnje željeznicom je pomoći građanima u vrijeme povećane cijena goriva i dio je Paketa za smanjenje troškova energije.
sp
(objavljeno 7.6.2022.)
Foto: Daniel Abadia (Unsplash.com)