Uz najavu početka izgradnje kompleksa Jarun Panorama uz Jadranski most i remetinečki rotor, gradski zastupnik Renato Petek upozorava da se istovremeno odustalo od Jarunskog mosta, pa Zagreb čeka prometni kaos
Kreće gradnja luksuznog stambeno-poslovnog kompleksa Jarun Panorama na Kajzerici uz Jadranski most. Na 35.000 metara četvornih omeđenima Riječkom ulicom, Savskim nasipom i McDonaldsom, novom primjeru super preizgrađenosti, gradit će se sedam nebodera, a jedan od njih bit će i najviši u Hrvatskoj. Po izgradnji cijelog kompleksa s 340 stanova i hotelom, uslijedit će neviđeni prometni kaos i kolaps na Jadranskom mostu te u cijelom zapadnom dijelu Novog Zagreba. Stoga je još nerazumnija odluka da se ne gradi Jarunski most, koji bi barem dijelom rasteretio dio prometa koji dolazi sa zapadnog dijela obilaznice te iz smjera mora”, upozorio je gradski zastupnik Renato Petek na svojoj Facebook stranici.
‘Zastupnici dobili materijale 30 minuta prije glasanja’
“Gradonačelnik Tomislav Tomašević je prošao vratolomni put od frontmena i borca protiv Bandićeva Manhattana do egzekutora izgradnje Mini Manhattana uz Jadranski most. Mini Manhattan će prometno opteretiti ionako preopterećeni Jadranski most, a izgradnji jarunskog mosta ova vlast nije sklona. No Tomašević je postao sklon dogovorima s nekad “nepoznatim investitorima”. Dogovorio se sve s tvrtkom Rotor jug u kojoj nema zaposlenih, i tako odustao od ranije iskazanih stavova i komentara koje je o ovom projektu iznosio iz pozicije oporbe. I ne samo to, skupštinskim je zastupnicima materijal novom sporazumu između Grada Zagreba i trgovačkog društva Rotor jug d.o.o. dostavio doslovno 30 minuta prije glasanja o dnevnom redu! Možda dogovor o sporazumu o realizaciji Mini Manhattana Jarun Panorame nije postignut u Dubaiju, no nepoznanica je s kime je, kada i kako došlo do njega te zašto je predložen u zadnji čas, po uhodanom Bandićevu stilu dovođenja zastupnika koji ga moraju odobriti pred zid.
Na jednom se području Mini Manhattana, u vlasništvu norveškog fonda Croatian Development property II, planiraju gradnja četiri stambena nebodera od 20 katova s oko 340 stanova, a na drugom tri nebodera s 38, 16 i 9 katova s četiri podzemne etaže. U sredini je planiran hotel s četiri zvjezdice i 240 soba i popratnim sadržajima, koji će se, navadno, graditi prvi. Ukupno se na cijelom području uz Savski nasip, gdje ima i drugih vlasnika, prema prostorno planskoj dokumentaciji može graditi još nebodera osim ovih iz projekta koji će očito prvi krenuti u realizaciju.
Svi će se lako prisjetiti uspješne i medijski popraćene bitke protiv izgradnje Bandićeva Manhattana na području Velesajma i Hipodroma. Mnogi su u Gradskoj skupštini i izvan nje dali svoj doprinos u zaustavljanju izgradnje tzv. projekta Manhattan u Novom Zagrebu. U Zagrebu su tada bili organizirani brojni prosvjedi i aktivnosti, neke pokrenuti i putem FB grupa i inicijativa koje su potpuno utihnule poslije lokalnih izbora 2021. godine. Kao da danas više nema razloga za zaštitu interesa Grada i građana, devastacija prostora, loših rješenja itd.”, navodi Petek.
Misteriozni vlasnik
“Još od 2009. godine, Gradska je skupština donosila brojne odluke oko izgradnje nebodera uz Jadranski most. Osim prostorno planskih rješenja, Grad je tijekom godina izdavao dozvole, investitoru su prodane i gradske parcele ukupne površine 4180 četvornih metara, pa se sve približilo početku realizacije gradnje. Građevinske je dozvole izdao Tomaševićev ured krajem 2021. godine.
Ranije se i u medijima raspravljalo o misterioznom vlasniku i nepoznatim investitorima. Na moje pitanje na sjednici Gradske skupštine zna li se konačno tko se krije iza ovog projekta, nitko iz Gradskih ureda se nije udostojio dati bilo kakav odgovor. A Tomašević je očito s nekim sjedio i odradio pregovore te dao zeleno svjetlo da se realizacija projekta nastavlja.
Robert Hagen prije se navodi kao direktor tvrtke Rotor jug, koja nema zaposlenih. Hagen je već ranije radio na projektima u Hrvatskoj, kada je postao poznat po investicijskim promašajima. No sada mu je, dolaskom Tomaševića, zasjalo sunce i projekt konačno kreće dalje, u realizaciju.
Odobrena su i tri aneksa ugovora o financiranju uređenja građevinskog zemljišta za izgradnju prometnica s komunalnom infrastrukturom, investitoru se priznaju 1,3 milijuna eura za gradnju triju prometnica s infrastrukturom u iznos komunalnog doprinosa, a u jednom od nebodera investitor mora osigurati prostor od 2100 kvadratnih metara za gradski dječji vrtić.
Grad mora upravljati planiranjem izgradnje novih naselja, no očito će se za takav zaokret u prostornom planiranju morati tražiti nova gradska vlast. Ali već sada je Zagreb u mnogim dijelovima nepovratno uništen, a trend se očito nastavlja”, upozorava Petek.
sp
Foto: pr