Povežite se:
HomeSportSponzori sporta (3.) HTZ lani za ‘promociju RH’ sportašima dala 14 mil. kuna

Sponzori sporta (3.) HTZ lani za ‘promociju RH’ sportašima dala 14 mil. kuna

Turistička zajednica 2021. je financijski pomogla devet sportskih saveza, a polovicu novca dobio je HNS. Osim što raspoređuje novac sportašima, HOO i sam ima sponzore – Janaf, HTZ, Allianz, Uniline, Erste, Petrol, a sukladno ugovoru koji je sklopio MOO voze samo Toyotina vozila 

Piše: Saša Paparella

U prvom i drugom nastavku ovog serijala pisali smo o sponzorima pojedinih sportskih saveza, što su mahom velike tvrtke u državnom ili pak privatnom vlasništvu. 

Uz njih, nacionalnim sportskim saveza pomažu i Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i Ministarstvo turizma, no takvu suradnju ne nazivaju sponzoriranjem. 

Pomoć Snježnoj kraljici  

“HTZ ostvaruje marketinške suradnje s nacionalnim sportskim savezima u sklopu zajedničkih aktivnosti, ali i u sklopu međunarodnih sportskih događanja kojima su organizatori pojedini nacionalni sportski savezi. U sklopu navedenih aktivnosti u 2020. godini zbog pandemije COVID-19 dio suradnji nije odrađen kako je prvotno planirano, ali su odrađene suradnje u ukupnom iznosu od 6.837.500 kuna s Hrvatskim nogometnim savezom (HNS), Hrvatskim rukometnim savezom i Hrvatskim teniskim savezom – kvalifikacije za Davis Cup 2020. Dio se odnosio na zajedničke aktivnosti s Hrvatskim skijaškim savezom u sklopu utrke Snježna kraljica, s judo savezom surađivali smo u organizaciji Europskog prvenstva u Poreču, te s Hrvatskim teniskim savezom na dria Touru”, rekao nam je Dario Trnka iz HTZ-a. 

”U 2021. godini, kako se zaključenje svih izvješća očekuje uskoro, zasad možemo navesti samo ukupno planirani iznos od 13.975.000 kuna za suradnju s HNS-om, HRS-om, vaterpolskim, odbojkaškim, karate, judo,  teniskim, atletskim i skijaškim savezom”, dodao je Trnka. 

Na pitanje o načinu i proceduri odabira baš tih devet sportskih saveza, u HTZ-u objašnjavaju da je “riječ o odlukama koje donosi i usvaja Turističko vijeće HTZ-a na temelju provedenog javnog poziva, odnosno dostavljenih prijedloga partnera. Napominjemo kako suradnja HTZ-a i nacionalnih sportskih saveza ne uključuje sponzorstvo, već je riječ o marketinškim suradnjama koje uključuju niz marketinških aktivnosti koje provode partneri u dogovoru s HTZ-om, a čime se osigurava dodatna vidljivost i promocija nacionalnog turističkog brenda, odnosno Hrvatske kao turističke zemlje”.

Ministarstvo turizma dijeli novac od igara na sreću

U Ministarstvu turizma i sporta naglašavaju kako MTS “ne sponzorira saveze, već donosi Odluku o dodjeli financijskih sredstava, te s njima sklapa ugovore” za ukupno pet krovnih sportskih udruženja koja okupljaju više od 130 sportskih saveza: olimpijskom (HOO) i paraolimpijskom odboru, sportskom savezu gluhih, akademskom sportskom savezu i školskom sportskom savezu iz proračuna RH. Ministarstvo je za Program javnih potreba u sportu državne razine koji provodi HOO u 2021. odobrilo 178,9 milijuna kuna, a od čega je za redovni program nacionalnih sportskih saveza odobreno 104,3 milijuna kuna”. 

Zakonom o sportu definirano je da se novac za javne potrebe na državnoj razini osigura u Državnom proračunu RH iz općih prihoda i primitaka i iz dijela prihoda od igara na sreću. 

Iznos sredstava za javne potrebe u sportu državne razine koje provode krovna sportska udruženja raspoređuje se po korisnicima sukladno vrednovanju dostavljenih Programa javnih potreba u sportu i financijskih planova korisnika od stručnih službi Uprave za sport, ističu u Ministarstvu. Nakon vrednovanja Programa donosi se Odluka o raspodjeli financijskih sredstava, te se s korisnicima sklapaju Ugovori o međusobnim pravima i obvezama.

U Ministarstvu su nas s pitanjima o financijskim iznosima i kriterijima na osnovu kojih se novac dodjeljuje pojedinim sportskim savezima uputili na HOO. “Programe zadovoljavanja javnih potreba koji se odnose na djelovanje HOO-a i nacionalnih sportskih saveza, organiziranje i provođenje nacionalnih prvenstava i međunarodnih sportskih natjecanja reprezentativne razine i skrbi o vrhunskim sportašima, predlaže HOO koji je odgovoran za izvršenje programa i utrošak financijskih sredstava. O izvršenju programa javnih potreba i utrošku financijskih sredstava HOO podnosi izvješće Hrvatskom saboru i ministarstvu u rokovima propisanim u Zakonu o proračunu”, rečeno nam je. 

Propalo partnerstvo HOO i Strabaga  

Uz to što raspoređuje novac drugima, HOO i sam prihoduje od sponzorstava, pa se tako u javno dostupnim materijalima navode očekivanja da će njihov marketing “u 2022. imati značajan rast prihoda. Tome treba pridodati i poodmakle pregovore o medijskom sponzorskom odnosu s radijskom mrežom Plavi radio koji obuhvaća radijske postaje u osam hrvatskih gradova”. Spominju se i razgovori s austrijskim koncernom Strabag, “koji je iskazao interes za sponzorski odnos s HOO i postoji realna mogućnost da bi početkom 2022. Strabag postao partner HOO-a”, navodi se, no kako saznajemo taj je plan u međuvremenu propao.  

Za ovu, 2022. godinu, HOO planira prihode od sponzorstva u visini od 7,2 milijuna kuna, te prihode od donacija u iznosu od 785.910 kuna, odnosno 23 posto više nego li 2021. Sponzori su im Janaf, HTZ, Turistička zajednica grada Zagreba, Allianz, Uniline, Erste banka, Petrol, Croatia Airlines i Toyota. HOO je ranije imao ugovor o sponzorskim vozilima s jednim drugim proizvođačem automobila, kojeg su morali raskinuti otkako je Međunarodni olimpijski odbor (MOO) sklopio ugovor s Toyotom. Kako doznajemo u HOO, njihovi zaposlenici koriste osam Toyotinih sponzorskih automobila, za čije korištenje svaki od njih mjesečno plaća između 1000 i 2200 kuna, ovisno o klasi automobila. “Princip je takav da nam Toyota svake godine uplati novac kojim HOO sam kupuje njihova nova vozila. Naša je obveza voziti ih, kako bi bila vidljiva na cesti, a ne da stoje na parkingu, kao što je donedavna bio slučaj. Zaposlenici koji ih voze, u svoti koju mjesečno plaćaju imaju pravo i na benzin, no isto tako vozila po potrebi mogu koristiti i drugi naši radnici”, rekao nam je Siniša Krajač, novi glavni tajnik HOO-a, koji je na toj funkciji lani naslijedio Josipa Čopa, čiji se mandat protegnuo od 2004. do 2021.  

Foto: HTZ

(objavljeno 10.2.2022.)