Foto: Delo
Novinaru Dela Real grupa je postala zanimljiva nakon što je ta hrvatske agencija dobila unosan posao zakupa medijskog prostora za Mercator, tvrtku u vlasništvu Fortenove. Slovenski partneri Real grupe tvrde da ljubljansko Delo zbog pisanja o navodima hrvatske oporbe da preko te zagrebačke agencije premijer Plenković podmićuje medije “neće ostati bez Mercatorovih reklama, iako to nije sadržaj kojim bi se Delo trebalo baviti”
Pod naslovom ‘Što radi tvrtka koja u Sloveniji nikoga ne zanima’, slovensko Delo objavilo je tekst o Real grupi, moćnoj zagrebačkoj agenciji s kojom se hrvatski mediji izuzetno rijetko bave. “Real grupa, hrvatska tvrtka, koja kod kuće izbjegava optužbe za poslovanje s državom i utjecaj na medije, ima utjecaja i u Sloveniji”, navodi se u nadnaslovu teksta.
‘Nisu se obogatili radeći s HDZ-om, već poslovima u Saudijskoj Arabiji’
U tekstu autor Novica Mihajlović podsjeća da su tijekom nedavne saborske rasprave o opozivu Andreja Plenkovića zbog korupcijskih afera, zastale zdravstvene reforme i spore obnove nakon potresa, oporbenjaci premijeru zamjerili nadzor nad koruptivnim radnjama, kao i “podmićivanje medija uz pomoć medijske agencije Real Grupa”.
“Na pitanja o poslovanju Real grupe odgovorio nam je njen slovenski partner koji tvrdi da poduzeće u vlasništvu Krešimira Renza Prosolija nije naraslo zbog veza s politikom – kao što tvrdi hrvatska oporba – nego je procvjetala marketinškim uslugama za trgovačko poduzeće Lidl. Tvrtka, koja postoji već više od 2 desetljeća, je za Lidl radilo u Hrvatskoj, Brazilu, Litvi i Saudijskoj Arabiji.
Tvrtka se bavi marketingom, dizajnom i vođenjem medijske strategije i ostvaruje oko 60 milijuna eura prihoda, no najveći dio toga dolazi od zakupa medijskog prostora. U širokom spektru klijenata, Real grupa ima dva državna klijenta, prihodi od usluga za te dvije tvrtke ove će godine doseći najviše pet posto prihoda. Rast tvrtke sa 170 zaposlenih tumači se njenim angažmanom za Fortenovu, koja je vlasnik hrvatskog Konzuma i slovenskog Mercatora”, navodi se u tekstu.
Hrvatski urednici ne žele pričati o Real grupi
Od kraja 2020., Real grupa djeluje u Sloveniji preko tvrtke-kćeri Studio Nexus iz Grosuplja, a koja je početkom 2021, postala službena medijska agencija Mercatora. “Te je godine istekao dotadašnji ugovor o pružanju usluge zakupa medija, pa je Mercator proveo natječaj na svim tržištima na kojima zakupljuje medijski prostor. Stručno povjerenstvo je temeljem dvostupanjskog postupka odabira izabralo najbolji ponudu agencije Studio nexus”, izjavila je ranije Viktorija Radojević Mavrič, izvršna direktorica marketinga u Mercatoru.
Novinar Dela dalje navodi da je, kad se pokušao raspitati o utjecaju Real grupe kod urednika nekih hrvatskih medija, već na sam njen spomen “naišao na otvorenu nelagodu. Nitko od njih nikada nije imao ozbiljnih problema s ovom tvrtkom, ali su svjesni njezine moći i točno znaju što ne smiju napisati, da im se ne uskrati prihod od oglašavanja”. Kao primjer utjecaja Real grupe na sve medije, spomenuo je objavu fotografije Prosolija i njegove djevojke, “koja je s portala Index.hr nestala nakon dva sata, i to navodno na intervenciju nekoga iz grupe Real”, poziva se Delo na tekst objavljen na portalu Zagrebi.hr.
“Optužbe, da tako moćan igrač lako utječe na sadržaj medija, povremeno se pojavljuju u hrvatskom saboru, no slovenski partner Real grupe odlučno ih niječe. Na pitanje hoćemo li zbog teksta o toj tvrtki i mi ostati bez oglasnih prihoda od Mercatora, slovenski partner Real grupe uvjeravao nas je da Mercator sigurno neće povući oglase iz Dela, dodavši potom da objava navoda hrvatskih oporbenih zastupnika koji pokušavaju privući pozornost javnosti nije razina Dela i da interne hrvatske igre nikoga u Sloveniji ne zanimaju…Težinu i trajanje ovih jamstava najpouzdanije ćemo sami provjeriti u Delu”, zaključio je novinar tog lista.
sp