Povežite se:
HomeNedodirljiviS vodećih portala misteriozno nestaju tekstovi o vlasniku Real grupe, vodeće medijske agencije

S vodećih portala misteriozno nestaju tekstovi o vlasniku Real grupe, vodeće medijske agencije

Krešimir Renzo Prosoli

(Foto: Facebook / Real grupa)

 

Svega nekoliko sati trebalo je da tekstovi  o vezi Renza Krešimira Prosolija i bivše misice iščeznu, a tu pojavu nitko od aktera nije nam htio objasniti. Real grupa, koja surađuje s mnogim državnim institucijama i kompanijama u državnom vlasništvu, već godinama strelovito brzo raste – 2021. probili su granicu od pola milijarde kuna prihoda

 

Piše: Saša Paparella

 

Više domaćih portala objavilo je u utorak 17. siječnja vijest o vezi  Krešimira Renza Prosolija vlasnika Real grupe, vodeće hrvatske medijske agencije i bivše misice Andreje Ćupor, nekadašnje supruge umirovljenog nogometaša Ognjena Vukojevića. Portal Index tako piše: ‘Bivša žena Ognjena Vukojevića u vezi je s direktorom’, a Story.hr objavljuje pod naslovom ‘Prvi službeni izlazak para: bivša misica Andreja Ćupor uživa u ljubavi s direktorom i blista’.

Međutim, izgleda da objava te vijesti nekome nije bila po volji, pa su već nakon nekoliko sati tekstovi o zaljubljenom paru istovremeno nestali s oba portala. Tako sada na Indexu na tom linku, umjesto maknutog teksta, drsko piše tek “Jebiga. Ne znamo otkud vam link na ovu stranicu ni što bi trebalo biti ovdje. Nema ničega“, uz savjet “Posjetite našu naslovnicu ili Facebook stranicu ili neku od trenutno najpopularnijih vijesti”. (EDIT: Tekst je šest dana nakon skidanja u ponedjeljak ipak vraćen na portal i dostupan je na istom linku, ali s datumom od 23. siječnja)

Na portalu Story.hr pak stoji “404 – Stranica koju ste tražili više ne postoji ili je premještena”.  Želeći saznati što se dogodilo, poslali smo pitanje gdje su nestali i zašto su sporni ti tekstovi na sve tri relevantne adrese – u redakcije obaju portala te Real grupi, ali odgovor niti nakon dva dana nismo dobili, pa možemo pretpostaviti da o tome nisu voljni otvoreno pričati.

Uz malo truda, uspjeli smo pronaći originalni tekst sa Story.hr koji je dostupan ovdje, a iz njega saznajemo da je par snimljen u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu na promociji drugog izdanja knjige Diplomatska oluja Mate Granića, čija kći je zaposlenica Real grupe. Od teksta na Indexu, iskopali smo samo jednu web krhotinu.

Prihodi rastu po stotinu milijuna kuna godišnje

Tko ima toliku moć da može utjecati na uređivačku politiku najčitanijeg domaćeg portala i onih manjih? Široj javnosti gotovo nepoznata, medijska agencija Real grupa, specijalizirana za medijsko planiranje i zakup prostora u medijima, skupa s povezanim agencijama Studio Nexus i Plan-art ostvarila je u 2021. fantastičnih pola milijarde kuna prihoda, točnije 573 milijuna kuna.

Samoj Real grupi, bez te dvije manje agencije, prihodi su nezaustavljivo rasli za po 50 milijuna kuna godišnje, da bi se zadnje dvije godine taj rast udvostručio na sto milijuna kuna godišnje – sa 245 milijuna u 2019., prihodi su povećani na 340 milijuna kuna u 2020. te na 448 milijuna kuna (skoro 60 milijuna eura) u 2021. Prvi sljedeći konkurent u oglasnoj industriji – Media Central Europe Zagreb- ima 189 milijuna kuna prihoda, dakle niti polovicu onoga što ostvaruje Prosolijeva tvrtka.

Neto dobit agencije Real grupa (bez Studio Nexusa i Plan-arta) premašuje 20 milijuna kuna godišnje (oko tri milijuna eura). I broj zaposlenih brzo raste, pa su 2021. probili brojku od stotinu,  a u ljeto 2022. već ih je bilo preko 200 – kako je Prosoli rekao za Agencijsko bilo, specijalno izdanje tjednika Lider.

“S ponosom objavljujemo kako je Real grupa službeno prva medijska agencija na hrvatskom tržištu i ujedno agencija s najvećim tržišnim rastom 2019/2020. godine! Najnovije informacije pokazuju kako Real grupa ima najveći udio na tržištu medijskih agencija (18,9 posto) i stopu rasta 2020. u odnosu na 2019. od čak 34 posto. Rast je rezultat naše poslovne strategije zahvaljujući kojoj smo u 2020. dobili mnoge značajne klijente, ali ostvarili i još veća ulaganja u medijsko oglašavanje za nove, kao i postojeće klijente”, objavila je ponosno Real grupa 2021., a otada su nastavili poslovati još bolje.

Dobre veze s HDZ-om

Za razliku od njihove konkurencije, koja se obično voli pohvaliti za koga sve radi, na web stranicama Real grupe nigdje nema popisa klijenata, možda zato da se ne vidi koliko su ovisni o državnim tvrtkama i institucijama. Uz dobre veze s aktualnim vlastima, Real grupi vjerojatno koristi i to što zapošljavaju osobe povezanima s utjecajnim ljudima u mnogim institucijama – primjerice na HRT-u, u GNK Dinamo ili pak u HTZ-u, gdje je donedavno radila i već spomenuta Andreja Ćupor.

Unatoč njenoj ogromnoj važnosti za medije i oglašivačku industriju, o Real grupi se rijetko piše, osim kad oni samo to požele povodom neke svoje godišnjice ili nekog drugog banalnog povoda. Portal Zagrebi.hr  pisao je o Real grupi prije godinu dana, prilikom prezentacije Gongovog istraživanja, kad smo objavili da je preko Prosolijeve tvrtke država u dvije godine potrošila 31,5 milijun kuna, od čega je samo Hrvatska lutrija plasirala u oglase 22,1 milijun.

Nadalje, u ljeto 2022. objavili smo i rezultate Gongovog istraživanja prema kojem samo HEP preko Real grupe godišnje u medije plasira i po 20 milijuna kuna. Sumnjajući kako širokogrudno trošenje na objavu ne osobito smislenih HEP-ovih reklama služi prvenstveno pacificiranju, odnosno korumpiranju pojedinih medija, u vrijeme pisanja tog teksta poslali smo Prosoliju upit po kojem kriteriju Real grupa, kao za to angažirana agencija, odlučuje o raspodjeli HEP-ovog marketinškog budžeta, no niti na taj mail nam nije odgovorio, što nismo očekivali od vlasnika jedne tako velike agencije iz svijeta medijskog biznisa.

I dok na službene upite ne odgovara, po najnovijem slučaju nestajanja vijesti koje ga se tiču s pojedinih portala, moglo bi se zaključiti da svoju ogromnu moć osobe koja odlučuje o raspodjeli stotina milijuna kuna marketinškog (vrlo često državnog) novca koristi da medije uređuje po svom guštu.

Inače, prije nekoliko mjeseci već smo pisali upravo o tome kako dnevni list 24 sata također skida sa svog portala ‘nezgodne’ tekstove. Tog su puta cenzurirali istraživanje Gonga o netransparentnom trošenju državnog novca na reklamne sadržaje u medijima, a što se često koristi kako bi zakupci oglasnog prostora krojili uređivačku politiku.