Povežite se:
HomePodzemlje & nadzemljeS kineskim referencama na obnovu ZET-ovih pruga

S kineskim referencama na obnovu ZET-ovih pruga

Oko sedam milijuna kuna vrijedan posao popravaka tramvajskih pruga naredne dvije godine dobila je tvrtka OLM infra, osnovana nakon što je Grad Zagreb raspisao javni natječaj, pa kako nema vlastite reference uzela je kineske partnere iz China Railway No. 4 Engineering Group 

 

Piše: Saša Paparella

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbila je kao neosnovanu žalbu tročlane zajednice ponuditelja GTM, Gerad i P.G.P. u vezi odabira izvođača radova na popravcima tramvajskih pruga u Zagrebu na rok od dvije godine, što znači da je taj posao, procijenjen na sedam milijuna kuna, definitivno dobila zagrebačka OLM infra, skupa sa svojim kineskim partnerima iz tvrtke China Railway No. 4 Engineering Group Co. Ltd iz grada Hefei. Svoju su uslugu ponudili po cijeni od 6.474.292 kune, plus PDV.

Kinezi ‘ustupili resurse’

Poziv na javno nadmetanje Grad Zagreb je objavio 22. rujna 2021. u Elektroničkom oglasniku javne nabave. Jedan od uvjeta za dobivanje posla bio je iskustvo izgradnje ili rekonstrukcije tramvajske pruge u vrijednosti od barem pola visine procijenjene vrijednosti nabave. Zaprimljene su tri valjane ponude, a odabrana je ponuda tvrtke OLM infra, zagrebačke tvrtke osnovane 14. listopada 2021., odnosno tri tjedna nakon raspisivanja natječaja i to s temeljnim kapitalom od 1500 kuna.  Sukladno tome nisu mogli ispuniti uvjet iskustva u bilo kakvim radovima, pa su se odlučili osloniti na svog kineskog partnera koji ima odgovarajuće reference – China Railway No. 4 Engineering Group podnijela je dokaze da su između 2017. i 2019. izveli skoro 282 milijuna kuna vrijedne radove izgradnje tramvajske pruge u okrugu Songjiang. 

Nezadovoljni takvom odlukom, članovi zajednice ponuditelja početkom veljače žalili su se Komisiji, pokušavajući osporiti zakonitost postupka pregleda i ocjena ponuda. Oni navode da su Kinezi “ustupili svoje resurse”, te da će oni izvoditi potrebne popravke, a koji u hitnim situacijama po potrebi uključuju i 24-satno radno vrijeme pa u vikendom i praznicima, kako bi se javni prijevoz nesmetano odvijao. U svojoj žalbi Komisiji osporili su vjerodostojnost navoda jer su na internetu navodno našli drugačije podatke. Iz Komisije im je poručeno da je “naručitelj ukoliko je posumnjao u vjerodostojnost dostavljenih podataka, mogao raditi dodatnu provjeru, primjerice da kontaktira izdavatelja potvrdu, odnosno drugu ugovornu stranu”.

Zaposlen na sat vremena dnevno

Zajednica ponuditelja požalila se i na činjenicu da je budući inženjer gradilišta Marko Lovrić, inače direktor novoosnovane tvrtke OLM infra, zaposlen u China Railway Eryuan Engineering Group Co Ltd na svega jedan sat dnevno, što je po njihovom mišljenju diskvalificirajući podatak, a iz Komisije im je odgovoreno kako “nije propisano da stručnjaci moraju biti zaposleni u punom radnom vremenu kod svojih poslodavaca”.

Poslalo smo mail tvrtki OLM infra, s molbom da prokomentiraju prirodu svog odnosa s kineskim partnerom i razjasne tko će biti zadužen za koji dio posla u popravku tramvajskih pruga, ali niti nakon dva dana još nismo dobili odgovor. 

Foto: Zagreb.hr

 (objavljeno 18.2.2022.)

 

Tags