Povežite se:
HomeMedijiProsoli šokiran jer je njegova Real grupa, čiji prihod raste po 100 mil. kuna godišnje, nazvana ‘brzorastućom’

Prosoli šokiran jer je njegova Real grupa, čiji prihod raste po 100 mil. kuna godišnje, nazvana ‘brzorastućom’

Uvijek u dobrom društvu: Prosoli na slici desno

 

Direktor brzorastuće marketinške agencije, čiji se prihod od 2018. do 2021. više nego li udvostručio, jako se naljutio jer ga se Maja Sever, predsjednica Europske federacije novinara (EFJ) i Sindikata novinara Hrvatske (SNH), drznula spomenuti

 

Premijer Andrej Plenković ljutito je, po ekspresnom postupku, smijenio ministra Davora Filipovića jer je njegov savjetnik novcem državnih tvrtki pokušavao utjecati na medije.

“Godinama upozoravamo na zarobljavanje medija državnim oglašavanjem i raspodjelom javnih sredstava…Prema posljednjem izvješću Gonga, Vlada i nekoliko ministarstava ne žele otkriti koliko su javnog novca i po kojim kriterijima dodijelili pojedinim medijima. Istovremeno, analiza dnevnih medija pokazuje da u svibnju 2022. u našim najvećim tiskanim medijima nije bilo dana bez objavljenog državnog oglasa. Samo državni HEP preko brzorastuće Real grupe, vodeće marketinške agencije, plasira po 20 milijuna kuna godišnje”, izjavila je za Hinu Maja Sever, predsjednica Europske federacije novinara (EFJ) i Sindikata novinara Hrvatske (SNH) povodom afere ‘pola-pola’.

Na tekst objavljen pod naslovom Afera Mreža primjer je državnog zarobljavanja medija: “To je radio zato što može, nema regulative” je, pozivaući se na Zakon o medijima, brzo reagirao Krešimir-Renzo Prosoli, direktor brzorastuće Real grupe. “Netočno se navodi kako je Real grupa d.o.o. ‘brzorastuća’ marketinška agencija čime se aludira da je riječ o agenciji koja je relativno nova. Naime, Real grupa d.o.o. je marketinška agencija koja svoj uspjeh gradi preko 16 godina i bilježi stabilan, kontinuiran rast i razvoj kroz sve te godine i po broju klijenata, otvaranju novih tržišta i s preko 200 zaposlenika u Hrvatskoj i regiji predstavlja vodeću marketinšku agenciju u Hrvatskoj i jednu od najuspješnijih u regiji. Prihodi Real grupe za 2020., 2021. i 2022. iznose 1 milijardu i 202,8 milijuna kuna”, pišu Realovci, bez da su time opovrgnuli navod o brzorastućoj kompanji. Real grupa je naime između 2019. i 2020. povećala prihod za 100 milijuna kuna (!), a potom u narednoj godini za još 100 milijuna (!). Zar to nije dovoljno da se neka tvrtka nazove “brzorastućom”‘? Pa zar zbilja nitko od 200 zaposlenika ne može sročiti neko bolje priopćenje?

Žacov poučak

Prava je šteta što Krešo ne poznaje mog susjeda Žaca. Jer Žac je ne samo uspješan poduzetnik, već i mudar čovjek. Kad su ga jednom prilikom žestoko napali u medijima, pitali smo ga zašto ne odgovori na optužbe. A Žac kaže: “prijatelju, bolje mi je izgubiti sa 1:0, nego se javno natezati i dobit 10:9, jer tako bi mi ime 19 puta izašlo novinama, a ovako će izaći samo jednom”.
Kad bi Krešo bio mudar kao Žac, ne bi ovao skakao na objavu Maje Sever, koju pritom titulira samo “novinarkom”, izostavljajući činjenicu da je ona liderica svih europskih novinara. Koja je, ljuti se Prosoli,  ne samo njegovu tvrtku nazvala “brzorastućom”, već je iznijela “netočne informacije kojima su grubo povrijeđeni ugled i čast trgovačkog društva Real grupa d.o.o. Tako je u članku objavljena netočna tvrdnja novinarke Maje Sever o poslovanju Real grupe: “Samo državni HEP preko brzorastuće Real grupe, vodeće marketinške agencije, plasira po 20 milijuna kuna godišnje”. Pa u nastavku navodi da je “iznos koji je naveden u ugovoru za zakup medija za razdoblje od četiri, a ne godinu dana, kako se netočno navodi u članku”.

Vrhunac cinizma slijedi na samom kraju: “Posebno ističemo da su sve gore navedene informacije javno dostupne i lako provjerljive.“ Naime, HEP je višegodišnji prvak u netransparentnosti, tvrtka iz koje je gotovo nemoguće izvući bilo kakav suvisao podatak o tome kako gospodare našim novcem. Sada, kad smo se napokon riješili Frane Barbarića, možda nam ipak podastru račune o tome koliko je novca plasirano prijateljskim medijima preko Real grupe. A nije ni Prosolijeva firma puno otvorenija: na pitanje o suradnji s državnim tvrtkama, nisu mi nikada odgovorili.

Dodajmo da se brzorastućom Real grupom bave i inozemni mediji, prozivaju ju saborski zastupnici, a tekstovi o Prosolijevoj tvrtki i njegovom privatnom životu brzinom munje nestaju s hrvatskih portala.  I taman kad smo zaboravili na Prosolija, evo sam se oglasio i podsjetio nas da se ponovno njime pozabavimo. Prava je šteta što nije čuo za mudrog Žaca i njegov genijalni poučak.

 

Foto: promo Zagreb.hr

(objavljeno 17.12.2023.)