
MUP je za marketinške aktivnosti angažirao agenciju Ilinet, čija je cijena od 49.848,98 kuna točno na granici postupka jednostavne nabave, a unatoč zakonskoj obvezi nisu zatražene tri ponude
Uz poruku “Korupcija nije šala, prijavite korupciju na 192″, MUP je počeo kampanju protiv korupcije, u kojoj glavnu ulogu ima glumac Goran Navojec. Kampanja je počela 9. prosinca, na Međunarodni dan borbe protiv korupcije objavom videa na YouTube kanalu Ministarstva, čime se MUP uključio u kampanju UN-a pod sloganom: “Vaše pravo, vaša uloga: Recite NE korupciji!”
Kako donosi portal Net.hr, spot Korupcija zamišljen je u MUP-u kao početna aktivnost, ‘kick off’ cijele kampanje, izradio ga je obrt za filmsku produkciju Kinematika, a ukupni troškovi iznosili su 25 tisuća kuna.
Agencija Ilinet d.o.o. dobila je posao zakupa medijskog prostora, odnosno osiguravanja medijske vidljivost kampanje na različitim medijskim platformama i društvenim mrežama, za što im je plaćeno 49.848,98 kuna.
“Pregledom javno dostupnih podataka pokazuje se da je obrt Kinematika registriran tek 2021., dakle uoči ovog posla, ali iza njega stoji filmski umjetnik Igor Neljak, koji nije nepoznat u videoprodukciji, pisalo se o njegovu nagrađivanom dokumentarnom filmu o rave partijima 2010. godine, a radio je i dokumentarno-promotivni film o specijalnoj jedinici ATJ Lučko kada je obilježavala 30 godina osnutka. Agencija Ilinet je sudeći po javno dostupnim podacima jedna od manjih agencija na bogatoj hrvatskoj marketinškoj sceni. No, obje su tvrtke angažirane na poziv i to isključivo one, odnosno nije bilo ni poziva na nekoliko adresa i izbora najbolje ponude, nego se MUP obratio upravo tim tvrtkama i dogovorio posao s njima”, donosi u svom tekstu Đurđica Klancir.
U MUP-u pak tvrde da je sve bilo po zakonu, jer se radilo o postupcima jednostavne nabave. “U navedena dva odvojena postupka nabave, primjenjujući članak 15. Zakona o javnoj nabavi te u skladu s Naputkom o provedbi postupka jednostavne nabave, a iz razloga provjerene ranije suradnje, brzine isporuke usluge te povoljne cijene, pozivi su upućeni jednom gospodarskom subjektu – Agenciji Ilinet d.o.o. za marketing i web dizajn u Zagrebu i Kinematici iz Zagreba”, stoji u odgovoru iz MUP-a.
S obzirom da je plaćeno 49.848,98 kuna, očito se pazilo da se ostane u okvirima javne nabave, gdje je granica 50.000 kuna. Međutim, Naputak o provedbi postupka jednostavne nabave i za te iznose traži do tri ponuđača. U MUP-u se pravdaju brzinom isporuke usluge, ranijom suradnjom i povoljnim cijenama. “Moglo bi se reći da je ovaj posao s odabranim agencijama više dogovoren nego izabran kao najpovoljniji ili najbolji od ponuđenog. Drugim riječima, kampanja MUP-a protiv korupcije nije počela s visokim poštivanjem antikorupcijskih filtara u procesu nabave, odnosno, ugovaranja poslova, nego se poslužila prečacem koji se u borbi protiv korupcije smatra – potencijalno koruptivnim”, zaključuje autorica teksta.
sp
(objavljeno 14.1.2022.)