Povežite se:
HomeNekategoriziranoPod izgovorom reklamiranja RTS u godini dana dao 430.000 eura SNS-ovim tabloidima

Pod izgovorom reklamiranja RTS u godini dana dao 430.000 eura SNS-ovim tabloidima

Dragan J. Vučićević, glavni urednik Informera (izvor: Informer TV)

 

Javni servis Radio televizija Srbije (RTS)  je u posljednjih godinu dana dijelio novac tabloidima bliskim Srpskoj naprednoj stranci (SNS) i to za reklamiranje TV programa. Prema službenim podacima, od 1. rujna 2023. RTS je potrošio oko 50 milijuna srpskih dinara za oglašavanje na provladinim internet portalima i štampanim medijima

 

“Medijski javni servis Radio televizija Srbije u prethodnih godinu dana dao je za oglašavanje TV sadržaja milijune dinara, a gotovo sav novac koji je namjenjen u tu svrhu otišao je provladinim medijima. Konkretno, kako je istaknuto na portalu javnih nabavki u odjeljku Odluke o dodjeli ugovora, RTS se uglavnom reklamirao u tabloidima Kurir, Večernje novosti, Alo, Srpski telegraf i Blic. Samo u rujnu ove godine RTS je za reklamiranje programa u tiskanom izdanju Kurira potrošio tri milijuna dinara“, objavila je Nova.rs.

Tu je naravno i ozloglašeni dnevni list Informer koji je za reklamiranje dobio 2,4 milijuna dinara od javnog servisa. I Srpski telegraf dobio je posao oglašavanja. Ovom tabloidu odnosno kompaniji Medijska mreža u okviru koje se nalazi, RTS je dao 2.400.000 dinara. Dakle, samo u rujnu ove godine, čak 19,1 milijuna dinara RTS je dao spomenutim medijima, a gotovi su svi bliski Srpskoj naprednoj stranci.

“Najveći dio tih sredstava odlazi na one medije koji su na neki način podrška, mogu tako da kažem, vladajućoj politici i onoj politici koja je u ovom trenutku dominantna u našem društvu. Ono što nam je praksa pokazivala, ono što podaci pokazuju, ono što sadržaj tog programa pokazuje jeste da je RTS uvijek bio, nažalost, dobar servis vlasti koja je u tom trenutku dominantna“, izjavila je za srpski N1 Ana Martinoli, profesorica na beogradskom FDU.

“Čini se da je ovo neki kao siguran izvor financiranja tabloida, tako da mogu oni bezbrižno nastaviti s kršenjem kodeksa i ostalih profesionalnih standarda. Oni koji rade profesionalno nisu se našli na spisku podobnih za reklamiranje javnog servisa. A umjesto javnog natječaja na koji bi mogli da se prijave svi, odluka o reklamiranju donijeta je dikretnim dogovorom. Interesantno je da je RTS u dokumentaciji koji je naveo kao jedan od kriterija za dodjelu sredstava naveo izvještavanje medija o samom RTS-u, tako da čini se da ni oni ne vole pročitati kritiku na svoj račun u nekim medijima. Čini se da je ovo neki kao siguran izvor financiranja tabloida, tako da mogu oni bezbrižno da nastave da krše kodekse i ostale profesionalne standarde“, navodi Ivana Kragulj iz NUNS-a.

Iz Upravnog odbora RTS-a istakli su ranije da u procesu reklamiranja za koji su se odlučili ne vide ništa sporno. “Oglašavanje je komercijalna djelatnost i ni na koji način se ne može dovesti u vezu s kršenjem medijskih zakona i Kodeksa novinara. RTS se odlučuje reklamirati kod određenih medija na osnovu čitanosti i određenih novina ili posjećenosti određenih portala, uostalom kao i svi. Naravno, imajući uvijek u vidu koji proizvod, odnosno program reklamira, vodeći računa da to bude medij preko kojeg će doći do određene ciljne grupe kojoj je program namijenjen“, naveo je Branislav Klanšček, predsjednik Upravnog odbora RTS-a.

Naravno, sličnih pojava ima i u Hrvatskoj – javni novac prema medijima uglavnom se kanalizira preko Real grupe,  a o državnom oglašavanju preko kojeg HDZ drži u šaci medije raspravljalo se i na tematskoj sjednici saborskog Odbora za medije.

 

(objavljeno 16.10.2024.)