Povežite se:
HomePodzemlje & nadzemljeOrganizator dodjele nagrade utjerivaču dugova sada širi laži o novinarki koja ga proziva

Organizator dodjele nagrade utjerivaču dugova sada širi laži o novinarki koja ga proziva

Novinarka Valentina Wiesner tvrdi da je laž kako je ovršena, u čemu organizator, magazin Diplomacy and Commerce, vidi navodni uzrok njenog pisanja. Oglasili su se i pojedini članovi žirija koji tvrde da je organizator sam, mimo njihova znanja, nagradio utjerivača dugova EOS Matrix

 

Nakon što je novinarka Večernjeg lista Valentina Wiesner objavila da je magazin Diplomacy and Commerce dodijelio nagradu za društveno odgovorno ponašanje tvrtki EOS Matrix, koju je netom prije toga Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) kaznila s 5,47 mil eura zbog protuzakonitog i neetičnog ponašanja, a o čemu smo već pisali, organizator izbora je po redakcijama počeo slati “informacije” da je Wiesner sve pokrenula jer ju je EOS ovršio.  “Nije. Nikad, ni za jednu lipu. Da jest, tužila bih i EOS za curenje podataka, s tim bar imaju iskustva, ovako ću samo njih”, navodi Wiesner na svom Facebook profilu, te nastavlja.

Žiri nije ni znao da je EOS Matrix nominiran

“Nakon naše objave prve informacije o ovom, od etike operiranom, izboru, redakciji su se krenuli pojedinačno javljati članovi žirija tvrdeći da nisu oni bili ti koji su izabrali EOS Matrix, nego je to bila odluka organizatora. Dok su ostali to činili kroz razne vrste pritisaka bez konkretne argumentacije, Mario Lovrić iz Nomad Foodsa otkrio je što se uistinu dogodilo iza kulisa: “Zbog nelogičnosti u samoj proceduri dodjele nagrada magazina Diplomacy & Commerce mogao se lako steći dojam da je žiri u kojem sam i ja sudjelovao dodijelio spomenutu nagradu za društveno odgovorno poslovanje kompaniji EOS Matrix. Međutim, žiri je nagrade dodijelio u 13 kategorija među kojima nije bilo kategorije u kojoj je nagrađen EOS Matrix, a niti je EOS Matrix bio nominiran u bilo kojoj od kategorija koje je ocjenjivao žiri. Organizator je, očito naknadnom odlukom, u ceremoniju dodjele nagrada uvrstio dodatne četiri kategorije ‘posebnih nagrada po odluci redakcije’, u čemu žiri nije imao apsolutno nikakvu ulogu, niti je bio obaviješten o istome prije same dodjele te je spomenute nagrade u ime organizatora događaja dodijelio sam izvršni direktor i glavni urednik magazina Diplomacy & Commerce, Boban Spasojević” posvjedočio je novinarki Mario Lovrić.

‘Vratite nagrade i ogradite se od farse’
“Da je redakcija časopisa s njim na čelu bila ta koja je izabrala EOS Matrix ustvrdio je i Spasojević, no ne nama koji smo im poslali upit o kriterijima dodjele nagrade prije objave teksta, nego ostalim redakcijama koje su prenijele naš tekst. Usto, u sklopu demantija koji su poslali, uz panegirike volonterskim aktivnostima EOS Matrixa, oklevetali su i mene kao autoricu izvornog teksta navodeći kao motive besprizorne laži o tome da me na pisanje protiv EOS-a naveo osobni odnos koji – ne postoji. U njihovu pismu jednoj od redakcija izrijekom stoji: ‘Novinarka Večernjeg lista Valentina Wiesner, koja je pokrenula ovu temu, po informacijama s kojima mi raspolažemo, imala je privatni interes i razloge u tome (nemogućnost vraćanja kredita, ovrha zbog navedene kompanije itd…). To svakako treba imati u vidu kada govorimo o profesionalnosti i motivima za pisanje teksta’. O tome nisu podastrli nikakve dokaze, što nisu ni mogli, s obzirom da je posrijedi eklatantna laž za koju će dobiti sudsku tužbu. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li ostali dobitnici nagrada i dalje, nakon što su objelodanjene okolnosti izbora i način na koji je organizator odreagirao, smatrati da su to priznanja koja žele imati te ih dijeliti s osramoćenim i od regulatora kažnjenim laureatom”, navodi Valentina Wiesner.

U narednoj objavi na društvenim mrežama novinarka je dodala: “Nakon što je Večernji list prvi objavio, a onda i brojni drugi mediji prenijeli priču o tome, nema više – ‘nismo znali’. Sad znate. Nemojmo biti licemjerni. Znali ste u trenutku kad su ime EOS Matrixa i njegove šefice Barbare Cerinski izgovorili u prekrasnom, blještavom interijeru Hotela Esplanade. Tad ste se trebali javiti za riječ i ograditi. Drugi dobitnici nagrade su trebali vratiti organizatoru i ne biti dio farse. Uzvanici su trebali ustati i otići. Ili dokumentirati što se događa i poslati nekom pouzdanom novinaru. Neki i jesu. Poslovni suradnici trebali bi se dobro zapitati žele li njihove marketinške usluge, savjete, coaching… Svi oni koji to nisu učinili, a posebno oni koji u opisu posla imaju marketing, komunikacije, društvenu odgovornost, bilo što vezano uz potrošače (a to su svi) nikad više ne bi smjeli uzeti u usta frazu ‘društvena odgovornost’. Jer postala je prazna, osramoćena fraza”, navodi Wiesner.

 

sp

snimio: Saša Paparella

(objavljeno 14.10.2023.)