Organizator pet rasprodanih koncerata Aleksandre Prijović su tvrtke povezane s Ivanom Jurićem-Kačunićem, produženom rukom prikrivenih vlasnika većine zagrebačkih radiopostaja. “Ako su u radijskom sektoru, pod tvrdom zakonskom regulativom, uspostavili efektivnu kontrolu 70 posto tržišta u RH i blizu 90 posto u Zagrebu, što li će tek ta ekipa napraviti u labavo reguliranom koncertnom biznisu?”, pita se novinar portala Ravnododna
Pod naslovom ‘Petarda’ u Areni je kolosalan pothvat Pripuzovih igrača i podnaslovom Dossier: ‘Kako se kalio kartel’ novinar Ilko Čulić dotaknuo se fenomena pet rasprodanih koncerata u Areni Zagreb srpske folk pjevačice Aleksandre Prijović. “Za akciju u Areni Zagreb angažiran je popularni folkerski radio Extra FM, jedan od mlađih članova medijskog kartela iz Avenije Vjećeslava Holjevca 27. Na toj novozagrebačkoj adresi smješteni su Antena Zagreb, bravo! (ex Narodni), Enter, Extra FM, Gold FM, Top Radio, digitalni mojRadio, news agencija Media Servis i marketinška agencija All Market Media. Kartel je osnovao legendarni superheroj hrvatske pretvorbe i privatizacije Miroslav Kutle“, navodi autor.
Kutle izgubio vlast dok je bio na ‘službenom putu’
U nastavku podsjeća da je Kutle u medijski sektor ušao 1993. zaposjedanjem Slobodne Dalmacije, “a zatim se posvetio radijskom biznisu koji je povjerio Juri Hrvačiću, veteranu radijske scene iz prve ekipe RVG-a. Svoje interese Kutle je dugoročno osigurao nizom tajnih ugovora kako bi sve bilo u skladu sa Zakonom o elektroničkim medijima. Zakonom je inače zabranjena koncentracija vlasništva na istom koncesijskom području, a Kutle je u svojim zlatnim godinama bio prikriveni vlasnik više zagrebačkih i dalmatinskih radijskih postaja”.
Navodi se da je Kutle 2010. pravomoćno osuđen zbog malverzacija u pretvorbi tvrtke Gradski podrum pa je pobjegao u BiH, “odakle je nastavio kontrolirati medijski kartel preko svog pouzdanika Hrvačića koji je formalno bio većinski vlasnik Narodnog i Antene do 2013., kad je iznenada otišao u mirovinu. Glavnu ulogu u medijskom kartelu preuzeo je mlađi i ambiciozniji Ivan Jurić-Kaćunić, bivši student teologije, tadašnji direktor Narodnog. Nekoliko godina kasnije u medijskim kuloarima počele su kružiti priče kako Kutle rapidno gubi kontrolu jer su njegovi igrači promijenili dresove i zaigrali za drugu ekipu. U iscrpnoj analizi radijskog tržišta objavljenoj 2019. na stranici HND-a istraživački novinar Saša Paparella bilježi kako „Narodni, Antena, Enter, Extra FM i Gold FM imaju istog vlasnika, moćnog poduzetnika bliskog zagrebačkim gradskim vlastima, koji prikriva svoje udjele, drži 70 posto tržišta u Zagrebu, a ukupan godišnji prohod od radija mu je 70-80 milijuna kuna“.
Početkom 2022., tjednik Nacional je objavio intervjuu s Kutlom, koji tvrdi da mu je radijske postaje oteo Zoran Pripuz. Potom je Nacional objavio Kutlino pismo upućeno Ivanu Juriću-Kaćuniću, gdje razvlašteni tajkun tog svog bivšeg najbližeg suradnika proziva kao izdajnika. Još u godišnjem izvješću Agencije za elektroničke medije dostavljenog Saboru 2015. može se iščitati kako je Katijan Knok, nominalni vlasnik Entera i Novog Radija – Zadar ustupio polovicu vlasničkog udjela u zadarskom radiju Lucijanu Pripuzu, sinu Petra Pripuza, navodi portal.
Uspješniji od Aleksandre Prijović jedino je U2
“U proljeće 2018. Extra FM pridružio se velikoj familiji iz Avenije Vjećeslava Holjevca 27. Unaprijed se znalo da će napraviti neviđen rusvaj u zagrebačkom eteru pošto je precizno pogodio afinitete mnogobrojne, pretežno mlade folkerske publike trajno navučene na najnovije hitove iz Srbije koje se dotad nije moglo čuti na radiju…Samo nekoliko tjedana nakon radija Extra FM pokrenuta je folkerska televizija Extra TV, a nagla ekspanzija novog medija potvrđena je izlaskom na koncertni teren s MC Stojanom 2019. u malom Domu sportova. Ivan Jurić-Kaćunić – inače jedan od govornika na ovotjednoj Međunarodnoj autorskoj kreativnoj konferenciji (MAKK), na kojoj se govorilo i o fenomenu Aleksandre Prijović – u proljeće 2020. osnovao je AMM Global Institut (AGI) predstavljen kao prvi privatni institut kreativne industrije u Hrvatskoj. U ljeto 2021., kad je najviše bio pod povećalom javnosti pošto je njihov najnoviji medijski projekt Top Radio osvojio koncesiju za frekvenciju 101 MHz, najavio je virtualni koncert Željka Samardžića (Extra FM/Extra TV), splitski koncert Nine Badrić (Narodni), te popratni program Splitskog festivala s Matkom Jelavićem i Alenom Nižetićem (mojRadio)… Bravo! (ex Narodni) je tijekom posljednje dvije godine u Areni Zagreb priredio uglavnom rasprodane koncerte Graše, Rozge, Gibonnija, Vanne i Doris. Top Radio je organizirao Goran Bare & Majke Tour. Extra FM odradio je Sašu Matića i Acu Lukasa u Areni Zagreb, dok je na Gripama postavio Vibe Festival s aktualnim prvacima beogradskog trap folka”, piše Čulić.
“U kolosalnom pothvatu Pripuzovih igrača s Aleksandrom Prijović oboreni su svi hrvatski rekordi po broju prodanih ulaznica, osim nedostižnih koncerata U2 na Maksimiru. Pritom je svaki Aleksandrin koncert u Areni Zagreb zbog drastične razlike u cijenama ulaznica imao dvostruko veći utržak od podjednako masovnih okupljanja u Beogradu ili Sarajevu. Ako su u radijskom sektoru, pod tvrdom zakonskom regulativom, uspostavili monopol koji je narastao do efektivne kontrole oko 70% tržišta u Hrvatskoj i blizu 90% u Zagrebu, što li će tek napraviti u labavo reguliranom koncertnom biznisu, gdje nema gnjavaže s Agencijom za zaštitu tržišnog natjecanja, pa trebaju samo platiti porez, namiriti ZAMP i pripaziti da se nikad ne zamjere gazdi? Hoće li za par godina pomesti konkurenciju i ostati jedini igrači u organizaciji velikih koncerata i festivala s domaćim i regionalnim izvođačima? Ako prepoznaju priliku, hoće sigurno. Takav im je modus operandi. Kako će to izgledati? Raspitajte se u Srbiji, koliko je tamo preostalo velikih poslova u koje nije umiješan Sky Music”, navode na portalu Ravnododna.
sp
foto: screenshot Youtube; Facebook
(objavljeno 17.11.2023.)