
Samo petnaestak dana nakon presude da Lidl zbog kršenja Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi mora platiti 400.000 kuna kazne, Visoki upravni sud sada je potvrdio i još drastičniju kaznu drugom trgovačkom lancu zbog njegovog nepoštenog ugovora s Vindijom
Piše: Saša Paparella
Visoki upravni sud Republike Hrvatske odbio je žalbu Kauflanda Hrvatska i potvrdio presudu Upravnog suda u Zagrebu od 7. listopada 2021., kojom je odbijen zahtjev za poništenje rješenja Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) od 29. svibnja 2020., objavio je AZTN. Prvostupanjskom presudom Upravnog suda u Zagrebu bio je odbijen zahtjev Kauflanda za poništenjem rješenja AZTN-a od 29. svibnja 2020. u vezi iskorištavanja značajne pregovaračke snage Kauflanda nametanjem nepoštenih trgovačkih praksi u provedbe ugovornog odnosa s Vindijom, u smislu Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom (ZNTP). Kauflandu je također odbijen i zahtjev za naknadu troškova upravnog spora.
Donošenjem presude VUS-a, rješenje AZTN-a od 29. svibnja 2020. postalo je pravomoćno, što znači da Kaufland zbog teških povreda ZNTP-a mora platiti 1,1 milijuna kuna kazne. AZTN je naime utvrdio kako ugovor koji je Kaufland sklopio s Vindijom ne sadrži odredbu o trajanju ugovora kojom bi na jasan i nedvosmislen način bilo određeno trajanje ugovora, a što je protivno odredbama ZNTP-a i predstavlja nepoštenu trgovačku praksu. Presuda je objavljena tek petnaestak dana nakon što je VUS presudio da i trgovački lanac Lidl mora platiti 400.000 kuna kazne zbog teškog kršenja ZNTP-a u odnosu na troje dobavljača.
AZTN je uvidom u ugovor koji je Vindija sklopila s Kauflandom, utvrdio da je Kaufland s tim dobavljačem ugovorio rabat za isporuku na centralno skladište, unatoč odredbi ZNTP-a koja uređuje da na mjestu isporuke svi rizici i odgovornosti za poljoprivredni ili prehrambeni proizvod prelaze na trgovca i činjenici da Kaufland ima samo jedno mjesto isporuke – centralno skladište, te da troškove prijevoza do ugovorenog mjesta isporuke snosi dobavljač. “Na taj način je Kaufland u stvari ugovorio naplatu naknade za dostavu poljoprivrednog ili prehrambenog proizvoda izvan ugovorenog mjesta isporuke, ugovorio naplatu naknade za čuvanje i manipulaciju nakon isporuke poljoprivrednog ili prehrambenog proizvoda, kao i ugovorio naplatu naknade za usluge koje nisu pružene dobavljaču, što je protivno odredbama ZNTP-a i predstavlja nepoštenu trgovačku praksu”, navode u Agenciji.
Naime, svoje troškove koje Kaufland treba snositi nakon isporuke proizvoda na centralno skladište, primjerice prijevoza do pojedinih prodajnih mjesta Kauflanda i postupanja s proizvodima nakon isporuke, prebačeni su na dobavljača. Utvrđene povrede u ovom postupku trajale su u razdoblju od 1. travnja 2018. do 30. svibnja 2019.
foto: Kaufland.hr
(objavljeno: 10.3.2022.)