Manje od deset posto od 1800 korisnika uredno plaća svoja privilegirana parkirna mjesta. Korištenje jednog takvog mjesta košta 530 eura, pa tu nastaje šteta od blizu 900.000 eura godišnje. Zato će Grad Zagreb broj takvih mjesta smanjiti za 500
Kroz smanjenje broja parkirnih mjesta za terase ugostiteljskih objekata oslobođeno oko 300 mjesta, od čega 130 u Donjem gradu, priopćio je gradonačelnik Tomislav Tomašević. “Uz to, kroz smanjenjem broja rezerviranih parkirnih mjesta do kraja godine očekujemo oslobađanje dodatnih 500 parkirnih mjesta za stanare. Rezerviranih parkirnih mjesta ima oko 1800, no za njih nije bilo nikakve evidencije oko toga kako ih je Grad Zagreb posljednjih deset godina izdavao. Takvo parkirno mjesto košta oko 530 eura mjesečno, no manje od 10 posto je naplaćeno“, dodao je gradonačelnik.
HDZ i HSS nisu platili ni euro
“To je bio nered koji smo rješavali kako bismo vratili dio parkirnih mjesta građanima. Postoji ograničenje od tri parkirna mjesta po poslovnom objektu. HDZ i HSS su imali rezervirana parkirna mjesta, a da nisu plaćali ni euro’, prozvao je Tomašević.
Rekao je i da za oko mjesec dana pomiče početak primjene novog modela parkiranja u gradu Zagrebu prema kojem će se parkirne zone podijeliti u blokove, a stanari će svoje povlaštene parkirne karte (PPK) moći koristiti samo u bloku u kojem imaju prijavljeno prebivalište ili boravište. Također, neće ih moći koristiti za besplatno parkiranje u nižim zonama naplate.
Dodatnih mjesec dana Grad će iskoristiti za detaljnu analizu prijedloga koji su stigli kroz javno savjetovanje, te će novi sustav naplate parkiranja stupiti na snagu početkom listopada.
Građani uputili 320 prijedloga u vezi naplate parkinga
„Iako javno savjetovanje za ovu odluku nije bilo obavezno, inzistirao sam na njemu kako bi građani imali mogućnost dostaviti svoje prijedloge i komentare, i kako bi prijedlog gradske odluke bio što kvalitetniji. Došlo je čak 320 prijedloga i komentara u javnom savjetovanju. Zbog toga ćemo uzeti još
mjesec dana da pogledamo svaki od njih, primjerice oko korekcija blokova, ili prijedloge oko produljenja vremena naplate parkiranja. Želimo da novi model bude što bolji“, rekao je gradonačelnik Tomašević.
Gradonačelnik je podsjetio da je još u predizbornom programu najavio ovaj novi model jer je postojeći, u kojem ima 5000 više povlaštenih parkirnih karata od broja samih parkirnih mjesta, neodrživ. „Svima je jasno da trenutni model nije održiv i da ima puno zlouporabe. Tako npr. imamo dio građana
s fiktivnim boravištima koji kroz PPK ostvaruju besplatan parking u skoro cijelom gradu”, zaključio je Tomašević.
foto: Saša Paparella
(objavljeno 28.8.2024.)