Povežite se:
HomeNekategoriziranoGong: ‘Večernjakov intervju s Primorcem trebao je napraviti novinar, a ne marketing!’

Gong: ‘Večernjakov intervju s Primorcem trebao je napraviti novinar, a ne marketing!’

 

I dok je ranije intervjue s drugim kandidatima vodila iskusna novinarka, nedjeljni razgovor s HDZ-ovom uzdanicom obavila je voditeljica Večernjakovog marketinškog tima, koji je potpisao i izvještaj sa subotnjeg  predstavljanja programa Dragana Primorca. O svojoj sumnji da je posrijedi prikrivena promocija, odnosno plaćeni oglas, Gong je obavijestio niz institucija: Ministarstvo kulture i medija, VEM, DIP i HND

 

Nakon što je Gong upozorio nadležna tijela da je intervju predsjedničkog kandidata Dragana Primorca u nedjeljnom izdanju Večernjeg lista potpisala jedna od voditeljica iz marketinga, a ne novinarka, ta se redakcija oglasila nemušto sročenim tekstom u kojem se demantira da je autorica teksta Doris Kezić voditeljica native (marketinškog) tima, iako je to vidljivo iz javnih izvora, pa čak joj se “čestita na vatrenom krštenju” i najavljuju njeni novi intervjui. “Samom činjenicom da se radi o njezinom ‘vatrenom krštenju’, priznaju da nije radila kao novinarka i da su naša pitanja opravdana”, navode u Gongu.

Večernjak navodi da su “potpuno promašene aluzije da se nekoga od kandidata protežira”, pa podmeće izjave dviju kandidatkinja, Marije Selak Raspudić i Ivane Kekin koje ističu zadovoljstvo svojim intervjuima, no one su ih dale dugogodišnjoj novinarki Boženi Matijević, a ne voditeljici marketinškog tima. “Nije problem u tome što su kandidati za predsjednika dali životne intervjue, već u tome ako intervjue umjesto novinara radi služba za marketing”, podcrtavaju u Gongu. Pritom podsjećaju da je suprotno zakonu da se marketinški sadržaj predstavlja kao novinarski, već promotivni sadržaj uvijek mora biti jasno označen, što ovog puta nije bio slučaj.

 

Čitateljima se servira stranačka propaganda u novinarskom formatu

“Posve je neprimjereno i nedemokratski formu tzv. nativea koristiti u političkim izvještajima, zalažemo se za strogu zabranu takve prakse. Da se u Večernjakovom praćenju predsjedničke kampanje krše prakse kampanja i pravila struke, pokazuje i izvještaj s predstavljanja programa Dragana Primorca, objavljen u subotu 23.11., kojeg potpisuje Native tim. Kao organizacija koja promiče integritet izbora, Gong se izrazito protivi dosad neviđenoj praksi da se umjesto novinarskih izvještaja o kandidatima, čitateljima servira stranačka propaganda, i to u novinarskom formatu, što dovodi u zabludu čitatelje i uništava smisao novinarstva”, navode u Gongu.

“Vrlo je neobična i situacija u koju jedan medij stavlja organizaciju civilnog društva da pojašnjava što je novinarski tekst, a što plaćeno oglašavanje, koje k tome mora biti jasno naznačeno. Stoga se čini nevjerojatnim da je Večernji list, jedan od vodećih političkih dnevnika u Hrvatskoj već 65 godina, nije mogao dodijeliti ovako važan zadatak poput intervjuiranja predsjedničkog kandidata niti jednom novinaru ili novinarki u svojoj redakciji, nego je za taj intervju morao posegnuti za osobom iz marketinga”, pišu Gongovci.

 

‘Kod prikrivenog oglašavanja troškovi kampanje ostaju skriveni’

Podsjetimo, ta je priča krenula u ponedjeljak, kad je Gong objavio da su prijavili sporni intervju zbog sumnje da se radi o prikrivenoj promociji, zatraživši reakciju Državnog izbornog povjerenstva (DIP), Ministarstva kulture i medija, Vijeća za elektroničke medije (VEM) i Hrvatskog novinarskog društva (HND). “Prema Zakonu o medijima, sponzorirani sadržaji u medijima moraju biti jasno označeni te je za prikriveno oglašavanje propisana i novčana kazna. Nadalje, prema Zakonu o elektroničkim medijima, političko oglašavanje dozvoljeno je samo u vrijeme izborne kampanje, koja službeno još nije počela. Prikriveno oglašavanje otvara i pitanje neprijavljenih troškova u kampanji”, naveli su. Stoga je Gong pozvao VEM i Ministarstvo kulture i medija da istraže je li došlo do povrede Zakona o medijima i Zakona o elektroničkim medijima. Pozvali su i DIP da se očituje je li navedeni intervju plaćeni oglas, koji nije tako naznačen, pa prema tome zavarava i manipulira građanima. Ukazali su DIP-u da u slučaju prikrivenog oglašavanja troškovi ostaju skriveni, a u kampanji je potrebno prijaviti svaki trošak. Gong se obratio i HND-u, naglašavajući da “prikriveno oglašavanje slabi novinarstvo i narušava povjerenje građana i građanki u medije”.

Podsjetimo kako je Gong nedavno kritizirao prikriveno reklamiranje kandidata Primorca u javnim medijima.

 

sp

(objavljeno 27.11.2024.)

Foto: zanovogpredsjednika.hr